ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Παράδειγμα προς μίμηση: Αυτή η ευρωπαϊκή πόλη δεν είχε κανένα θανατηφόρο τροχαίο τον τελευταίο χρόνο
Παράδειγμα προς μίμηση αποτελεί το Ελσίνκι το οποίο εδώ και ένα χρόνο δεν έχει καταγράψει ούτε ένα θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, όπως αποκάλυψαν δημοτικοί αξιωματούχοι αυτή την εβδομάδα.
.png)
Παράδειγμα προς μίμηση αποτελεί το Ελσίνκι το οποίο εδώ και ένα χρόνο δεν έχει καταγράψει ούτε ένα θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, όπως αποκάλυψαν δημοτικοί αξιωματούχοι αυτή την εβδομάδα.
Παρόλο που οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν μείωση σε ολόκληρη την ΕΕ, με μείωση 3% το 2024, τα ατυχήματα με τραγικά αποτελέσματα εξακολουθούν να είναι συνηθισμένα στις μητροπολιτικές περιοχές. Το να περάσει ένας ολόκληρος χρόνος όμως χωρίς ένα τέτοιο ατύχημα είναι ένα αξιοσημείωτο κατόρθωμα για τις περισσότερες πόλεις - πόσο μάλλον για μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.
Το 2023, 7.807 Ευρωπαίοι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα σε πόλεις της ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται το Politico. Πενήντα πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στο Βερολίνο πέρυσι και εννέα άτομα έχασαν τη ζωή τους σε συγκρούσεις στην περιοχή των Βρυξελλών τους τελευταίους 12 μήνες.
Ενώ το Ελσίνκι είναι από τις μικρότερες πρωτεύουσες της ΕΕ, με λίγο κάτω από 690.000 κατοίκους, περίπου 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι ζουν και μετακινούνται σε όλη τη μητροπολιτική περιοχή.
Ο Ρόνι Ουτριάινεν, μηχανικός κυκλοφορίας στην Υπηρεσία Αστικού Περιβάλλοντος της πόλης, δήλωσε στον φινλανδικό Τύπο ότι το επίτευγμα οφείλεται «σε πολλούς παράγοντες... αλλά τα όρια ταχύτητας είναι ένας από τους πιο σημαντικούς».
Επικαλούμενοι δεδομένα που δείχνουν ότι ο κίνδυνος θανάτου πεζών μειώνεται στο μισό με τη μείωση της ταχύτητας πρόσκρουσης ενός αυτοκινήτου από 40 σε 30 χιλιόμετρα την ώρα, οι δημοτικοί αξιωματούχοι επέβαλαν το χαμηλότερο όριο στις περισσότερες κατοικημένες περιοχές και στο κέντρο της πόλης του Ελσίνκι το 2021.
Τα όρια επιβλήθηκαν με 70 νέες κάμερες ταχύτητας και μια στρατηγική αστυνόμευσης βασισμένη στην εθνική πολιτική « Όραμα Μηδέν», με στόχο την επίτευξη μηδενικών τραυματισμών ή θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την Liikenneturva, τον φορέα οδικής ασφάλειας της Φινλανδίας, δείχνουν ότι οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στο Ελσίνκι έχουν μειωθεί έκτοτε.
Ευρωπαϊκό μοντέλο
Οι αρχές του Ελσίνκι έχουν περάσει τα τελευταία πέντε χρόνια προσπαθώντας να αναπαράγουν το θαύμα που πέτυχαν για πρώτη φορά το 2019, όταν κανένας πεζός ή ποδηλάτης δεν σκοτώθηκε σε τροχαία ατυχήματα.
Ο Ρόνι Ουτριάινεν τόνισε ότι η επιτυχία της αποστολής οφείλεται σε μακροπρόθεσμες πολιτικές κινητικότητας που βασίζονται σε δεδομένα και στρατηγικές αστικής ανάπτυξης. Για παράδειγμα, σε πολλά μέρη της πόλης, οι δρόμοι έχουν στενέψει και έχουν φυτευτεί δέντρα με σκοπό να κάνουν τους οδηγούς να αισθάνονται άβολα — με το σκεπτικό ότι τα σύνθετα αστικά τοπία αναγκάζουν τους οδηγούς να κινούνται πιο προσεκτικά μέσα σε κατοικημένες περιοχές.
Η πόλη έχει επίσης επενδύσει σε νέες υποδομές για πεζούς και ποδηλάτες, συμπεριλαμβανομένου ενός ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων που εκτείνεται σε πάνω από 1.500 χιλιόμετρα. Έχει ενισχύσει το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών της με λεωφορεία χωρίς άνθρακα και αυτόνομα, και έχει λάβει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για μια νέα γραμμή τραμ.
Η επιτυχία του Ελσίνκι γίνεται αντιληπτή στις Βρυξέλλες, όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ασκεί πιέσεις για τον περιορισμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Νωρίτερα φέτος, ο Έλληνας Επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε ότι οι περισσότερες χώρες-μέλη δεν ήταν σε καλό δρόμο για να επιτύχουν τον στόχο της ΕΕ για το 2018, δηλαδή μείωση στο μισό των θανάτων που σχετίζονται με τα τροχαία ατυχήματα έως το 2030.
Πηγή: skai.gr
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 'ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ'
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Φόνος Δημοσθένους: Η επίσημη ενημέρωση της αστυνομίας
Με επίσημη ενημέρωση από την Εκπρόσωπο Τύπου κα. Κυριακή Λαμπριανίδου, η αστυνομία ξεκαθαρίζει το μέχρι στιγμής συγκεχυμένο σκηνικό σχετικά με το φόνο εκ προμελέτης του 49χρονου Σταύρου Δημοσθένους.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αλλαγή δεδομένων σχετικά με τον τρόπο που τελικά γάζωσαν τον Δημοσθένους
Αλλάζουν οι πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που δέχθηκε τα πυρά από άγνωστους ο Σταύρος Δημοσθένους.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Φόνος στη Λεμεσό: Θύμα ο Σταύρος Δημοσθένους
Σε συναγερμό τέθηκε το πρωί της Παρασκευής η Αστυνομία της Λεμεσού, μετά από πληροφορίες για πυροβολισμούς στο ύψος Τσιρείου.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Καμία κατάληξη στο νομοσχέδιο κατά της βίας στα γήπεδα - Σφοδρές οι διαφωνίες
Δεν υπήρξε καμία κατάληξη στην Επιτροπή Νομικών της Βουλής στη συζήτηση του Νομοσχεδίου για την πρόληψη και την καταστολή της Βίας στα γήπεδα.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Περίπου €2.500 ο μέσος μισθός των Κυπρίων - Ποίος είναι ο κλάδος με τις υψηλότερες απολαβές;
Οι μέσες ακαθάριστες μηνιαίες απολαβές των υπαλλήλων για το 2024 ήταν €2.483 σε σύγκριση με €2.363 κατά το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 5,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Για το 2023 η αντίστοιχη αύξηση ήταν 7,3%. Οι διάμεσες ακαθάριστες μηνιαίες απολαβές των υπαλλήλων κατά το 2024 ήταν €1.881.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αλλαγές στα ωράρια: Πότε θα κλείνουν εστιατόρια, μπυραρίες και κλαμπ;
Συζητήθηκε ενώπιον βουλής το νομοσχέδιο που αφορά στα ωράρια λειτουργίας των κέντρων διασκέδασης και των κέντρων εστίασης, με φορείς να έχουν αντιδράσεις όσον αφορά τις πρόνοιες του.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ινδία: Είκοσι νεκροί από πυρκαγιά σε εν κινήσει λεωφορείο - Καταστροφική η οδική ασφάλεια στη χώρα
Σε πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε εν κινήσει λεωφορείο στην Ινδία την περασμένη Τρίτη, έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 20 άνθρωποι.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΟΜ: Αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες στον κατάλογο επικίνδυνων προϊόντων
Το Τμήμα Οδικών Μεταφορών ενημερώνει το κοινό, σύμφωνα με ενημέρωση που έλαβε από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, για οχήματα που περιλαμβάνονται κατά την 40ή και την 41η εβδομάδα του 2025 στην ιστοσελίδα του συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης της Ε.Ε. για επικίνδυνα μη εδώδιμα προϊόντα (Safety Gate).